Info

GARDENISTA NIEUWSBRIEF

Op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes? Abonneer je op de Gardenista Nieuwsbrief.

Gardenista in de Media 2019

 

RTV Drenthe heeft opname gemaakt van plm. een uur. Dit kleine stukje hebben ze er van gemaakt. De enthousiaste uitspraken eruit gehaald. 

Lammy van Erp heeft een radio interview gegeven aan RTV Drenthe

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/146705/Op-Tjak-De-beste-bloemschikster-van-Noord-Nederland

 

Frits Hoogers (projectleider) en Wilma Walenberg (Landelijk bestuur Groei & Bloei) zijn in gesprek met Mattijs van Dalen van NL Greenlabel om te onderzoeken hoe we Gardenista naar een nog groter succes kunnen brengen. We spraken elkaar op de vakbeurs Openbare Ruimte in Utrecht. Het was een mooie en vruchtbare ontmoeting.

Veelgestelde vragen

Wat zijn Gardenista munten?

Met deze munten betaal je bij de catering en workshops. Ze zijn na afloop weer in te wisselen

Kan ik aan de kassa ook kaarten kopen?

Aan de kassa zijn entree kaarten te koop. Online bestellen heeft als voordeel dat je niet in de rij voor de kassa hoeft te staan.

Mogen honden mee (aangelijnd of helemaal niet) of alleen geleide honden?
Honden mogen mee, mits constant aangelijnd, niet blafferig en goed opgevoed. Mocht de hond zijn behoefte per ongeluk op het terrein doen, dan wordt er van uitgegaan dat de eigenaar dit adequaat opruimt.
Hoe kom ik met OV naar Gardenista?

Van station Tiel of station Zaltbommel kan je met bus 248 naar Ophemert. Uitstappen halte Molenstraat.

In het weekend rijdt deze bus niet. Kijk hier voor een alternatief.

Waar kan ik parkeren?

Vanaf de snelweg word je via een duidelijke bewegwijzering naar de parkeerplaats begeleid. De parkeerplaats ligt direct aan het terrein van Gardenista. Parkeren kost € 4, contant te betalen.

Mogen mensen eigen eten meenemen?
Nee, het meenemen en consumeren van eigen etenswaren is niet toegestaan. Op het terrein is volop, gevarieerde, gelegenheid om iets te nuttigen bij een van de cateraars
Wat is het doel van Gardenista?
Het doel van Gardensita is om te vergroenen. KMTP Groei & Bloei is al 150 jaar tot in de haarwortels betrokken bij de groene sector. De vereniging wil dit tijdens Gardensita graag presenteren aan het publiek. Wij helpen bezoekers op een laagdrempelige manier succes te hebben met onder andere de tuin.
Wanneer vindt het tuinevenement plaats?
Het evenement vindt plaats van 15 tot en met 19 mei 2019.
Kan ik mijn ticket annuleren?
Je kunt het ticket op een andere dag gebruiken, wanneer de entree hoger is dan de waarde van het ticket kun je bij de kassa bijbetalen. In principe kunnen reeds gekochte tickets niet teruggenomen worden.
Kun je ook met het openbaar vervoer komen?
Ophemert is goed te bereiken met het openbaar vervoer. Via treinstation Geldermalsen en Tiel vertrekken de bussen richting Ophemert.
Mag ik met mijn kaartje van woensdag ook op donderdag komen, wanneer er bijvoorbeeld iets tussen komt?
Ja dat mag, kaarten met dezelfde waarde kunnen op andere dagen gebruikt worden. Bij een meerprijs kun je dat afrekenen bij de kassa. Er wordt geen geld teruggegeven.
Zijn er aantrekkelijke toegangsprijzen voor een groep?
Zowel voor groepen Groei & Bloei leden als voor overige groepen zijn er aantrekkelijke groepsprijzen. Een groep moet uit minimaal 15 personen bestaan.
Mogen ook niet Groei & Bloei leden met onze Groei & Bloei excursie mee voor de speciale prijs?
Zo lang de verdeling in evenwicht is, is dat dat geen probleem.
Loopt de aanmelding van een groep via ticket crew?
Groepen kunnen hun tickets (en arrangementen) kopen vanaf 31 januari in de ticketshop op de website. Per bestelling wordt € 1,- handelingskosten in rekening gebracht.
Wat zijn de openingstijden van de kassa en tot hoe laat mag je naar binnen?
De kassa opent om 9.15 uur en sluit om 17.00 uur. Gardenista is geopend van 9.30 uur tot 17.00 uur. Om 17.00 uur sluit het terrein.
Ik heb een voedselallergie mag ik mijn eigen eten meenemen?
Het zelf meenemen van etenswaar is niet toegestaan. De cateraars houden rekening met verschillende voedsel allergieën zoals, lactose, gluten, pinda …… In extreme gevallen kan er een uitzondering gemaakt worden, meld dit vooraf bij de organisatie.
Komt er een (bewaakte) garderobe/lockers?
Neen er is geen garderobe of lockers, wel een plantencrèche
Komt er een (bewaakte) plantencrèche?
Ja, de plantencrèche komt bij de uitgang. Het is wel op eigen risico.
Is er een gevonden voorwerpen punt?
Ja, gevonden voorwerpen worden naar het informatiepunt gebracht. Vanaf 21 mei kan hier geen aanspraak meer op gedaan worden.
Kunnen mensen met een rolstoel/scootmobiel het terrein op?
Het terrein is medium verhard, dat wil zeggen geen strak of verhard gazon. Maar is wel grotendeels toegankelijk. Her en der zijn maatregelen getroffen met rijplaten/verharding.
Zijn er invalide parkeerplekken? Moet je daarvoor reserveren?
Er is een zeer beperkt aantal invalide parkeerplekken. Reserveren kan niet. Wanneer de invalide plekken vol zijn kan dicht bij de ingang uitgestapt worden zodat de bijrijder de auto op de plek kan zetten.
Is er een (bewaakte) fietsenstalling?
Er is een onbewaakte en gratis fietsenstalling
Is er een elektrische fietsen oplaadpunt? En voor elektrische auto's?

Het stallen van fietsen is op eigen risico. Er komt een oplaadpunt voor 4 fietsen en 4 auto’s

Zijn er verschoningsmogelijkheden voor de kleinste bezoekers?
Informeer bij het informatiepunt van Gardenista
Mogen kinderwagens/buggy’s het terrein op?
Natuurlijk, het terrein is niet overal strak en verhard, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Kinderen zijn meer dan welkom en er zijn tal van activiteiten voor ze geregeld.
Is Gardenista te bezoeken als je gebruik maakt van een scootmobiel?
Bij mooi weer is het zeker te doen en we denken zo’n 80% toegankelijk. Bij slecht weer wordt het een gok, we gaan dan sowieso werken met rijplaten om het terrein toegankelijk te houden. Er zullen stands zijn die met vloerdelen gaan werken, daar zal je mogelijk wat hinder kunnen ondervinden. Helaas is het kasteel zelf absoluut niet rolstoel-vriendelijk.
Als ik met een groep kom wat zijn dan de parkeerkosten? Weet nog niet of ik met bus of auto's kom.
Als je met een groepsticket (dus meer dan 15 personen) komt is het parkeren van de bus gratis. Kom je met een groepsticket met eigen auto’s betaal je € 4 parkeerkosten per auto.
Arrangement geboekt? Zo gaat dat ter plekke.
Zodra het aanspreekpunt van jullie groep aanwezig is kan hij/zij een envelop ophalen bij de kassa, daar zitten alle vouchers in voor eten etc.
Op het terrein kun je je melden bij de cateraar met deze voucher en mag je je wensen etc. kenbaar maken. Wanneer jullie met de hele groep tegelijk willen eten zou ik gelijk even naar de catering lopen om dit kenbaar te maken, dat werkt dan sneller.
Email ticket kwijt?
Geen probleem. Laat via info@ticketcrew.nl weten met welk e-mailadres je hebt besteld en we versturen de bestelling opnieuw.
Kan ik op Gardenista met pin betalen als ik planten wil kopen?
Op het terrein zijn geen pinautomaten aanwezig, maar bij de meeste kwekers/standhouders kun je met pin betalen. Uiteraard kun je ook terecht met cash geld.

 

Blijf op de hoogte!

Via onze social media houden wij je op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen.

Je kan je ook aanmelden voor de GARDENISTA NIEUWSBRIEF

Wil je meer weten? Vul het onderstaande contactformulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op!